ראשי » טיפים » זיכרון בנייד שלכם- עורך דין ירושה יעזור לשמר את זכרם של יקיריכם אונליין

זיכרון בנייד שלכם- עורך דין ירושה יעזור לשמר את זכרם של יקיריכם אונליין

הנכסים הדיגיטליים שמלווים אותנו במהלך החיים היו חלק אינטגרלי מהם. בוודאי כאשר לכל אחד יש היום חשבון פייסבוק, יש חתימה דיגיטלית שאפשר להנות ממנה לאורך החיים. אבל מה קורה כאשר אחד מהאהובים שלנו סיים את חייו בטרם עת? מה קורה לפרופיל הפייסבוק האישי? והאם אפשר לקיים נוכחות ברשתות החברתיות או למחוק את הנכס הדיגיטלי? איך עובדים מול הרשתות החברתיות כדי לטפל בזיכרונות הכי פרטיים של החיים? את כל השאלות האלה תוכלו לשאול את עורך דין הירושה שלכם.

פייסבוק ורשתות חברתיות אחרות הן כלים מרכזיים בשגרת חיי היומיום של כולנו. אבל הן גם חברות פרטיות ששומרות על מידע באופן שהן רואות לנכון, גם לאחר מותם של המשתמשים. ולכן, אלא אם אתם מבקשים באופן אקטיבי למחוק את חשבונות הרשתות החברתיות של יקירכם, הם יישארו באוויר. עורך דין ירושה יוכל להעניק לכם את הייעוץ והטיפול המתאים במקרה זה. יכול להיות שזו היא לא המשימה הראשונה שעומדת על הפרק בסיטואציה כה רגישה. אבל יתכן ובשלב מאוחר יותר תרצו למחוק את חשבונותיהם של האהובים שלכם כדי לשמור על פרטיותם. 

בקשת מחיקת פרופיל – במינימום מאמצים

הבקשה שלכם להורדת הפרופיל מתחילה בפנייה ישירה לפייסבוק. כאמור, החברה לא מוחקת פרופילים של משתמשים, גם אם הם אינם בין החיים יותר. אבל, בגלל שזה הוא לא הפרופיל האישי שלכם, אתם נדרשים לפנות לחברה מצוידים במידע. בין היתר, כדי לכם להגיע עם:

  • הוכחת פטירה ופרטים אישיים – כדי שפייסבוק יזהו את הפרופיל ואת הנפטר, צריך להציג מסמכים מזהים. מסמכים אלו, בדר"כ ניתן להשיג בעזרת עורך דין ירושה שמטפל בעזיבת הנפטר. אם אפשר, הגישו בבקשה שלכם תעודת פטירה או מודעת אבל. כמו כן, כדי לקצר הליכים אפשר להציג תעודת לידה או תעודת זהות של המנוח.
  • הוכחת ירושה – בדיוק כמו שאתם נדרשים להוכיח זיקה למנוח בכל נכס אחר, גם הרשתות רוצות הוכחה. צו הירושה יוכיח כי אתם אכן היורשים וכי יש לכם את הזכות לקחת החלטות בנוגע לנכסיו של המנוח. לשם כך, כדי לייצר כמה עותקים ולוודא שיש לכם גם את המקור לצו. במקביל, שלחו גם הוכחה לזהות שלכם, כדי להבטיח שהחברה מבינה את הקשר המשפחתי.
  • הדרישה שלכם – האם אתם רוצים למחוק לגמרי את הפרופיל? זכרו כי בעת מחיקת העמוד, כל המידע שנצבר נמחק בה במקום. אין יכולת לשחזר את המידע. ולכן ההחלטה שלכם חייבת להיות סופית וברורה.

    בהנחה ואתם לא רוצים לאבד את זיכרונות חייו של האדם האהוב, ישנן דרכים נוספות לפעולה. מחד, חשוב לכם לשמר את הזיכרון. ומאידך, זה הוא זיכרון פרטי שלכם ואתם רוצים לשלוט עליו.

לבירור וייעוץ אצל עורך דין ירושה - השאירו פרטים

יצירת עמוד זיכרון או השארת הפרופיל כמו שהוא

פרופיל פייסבוק ללא פעילות, הוא לעיתים קורבן למתקפות של תוקפי סייבר. ואם אתם לא מטפלים בעמוד הפייסבוק של קרוב המשפחה שנפטר, הוא עלול להיפרץ. זו היא סיטאציה לא נעימה שעלולה לגרום לפגיעה בזיכרון המת. אך, במקביל גם למחיקה של מידע מהחשבון על ידי הפורצים.

מתוך הבנת המצוקה של משפחות נפטרים עם עמודי רשתות חברתיות, החברות מצאו פתרון ביניים. אתם יכולים לקבוע כי פרופיל הפייסבוק של הנפטר יהפוך להיות לעמוד הזיכרון. בהגדרה, לא ניתן יהיה לשנות את המידע בפרופיל. ורק חברים משותפים יוכלו לפרסם בו פוסטים. וזאת, כדי לשמר את רוחו של האדם שאבד, מבלי להשאיר פרצת אבטחה שתוביל להשתלטות על החשבון.

כל החלטה מתקבלת – ובלבד שזו היא החלטה בלב שלכם

לא משנה עד כמה פעיל היה המנוח ברשתות החברתיות. ככל ואתם רוצים לשמור על הזיכרונות ולשמר את הזיכרון, צריך לפעול בצורה אקטיבית. זה נושא רגיש, חשוב ומאוד חדש. כך שעוד ייתכנו שינויים במדיניות החברות לאורך הדרך. אבל פקחו עין ווודאו שהזיכרון האחרון של יקיריכם הוא מכובד ומכבד.